Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Pile
mapa strony


WYWIADÓWKA ŚRÓDOKRESOWA dla rodziców uczniów klas I - III: 22.11.2018r., godz. 17.00;    dla rodziców uczniów klas IV - VIII: 21.11.2018r., godz. 17.00


Na skróty: Komunikaty | Terminarz | Plan lekcji | RODO
English

English is easy

Szanowni Państwo,

Poprzedni artykuł został przeniesiony do Biuletynu, a dziś przedstawię kilka sposobów na wspólne odrabianie lekcji z dzieckiem.

Najlepsza forma, i najbardziej skuteczna, to zabawa. Tak naprawdę można wszystko zrobić w formie zabawy. Uczenie się nudnej gramatyki lub trudnych słówek staje się przyjemnością.

Dyktando – to polubi nasze dziecko, jeżeli to ono będzie oceniało. Pozwólmy, żeby słówka, które ma do nauczenia się, dyktowało nam, potem sprawdziło i wystawiło nam ocenę. Zaangażujcie w to całą rodzinę. Dziecko przy dyktowaniu i sprawdzeniu samo się nauczy materiału.

Odgrywanie ról – jeżeli mamy do nauczenia się czytać dialog, można urządzić w domu świetną zabawę. Przygotujcie z dzieckiem dekoracje (w miarę możliwości, z umiarem), poprzebierajcie się, ćwiczenie czytania będzie zabawą w teatr, którą dzieci uwielbiają.

Występy – nauczenie się na pamięć piosenki lub wiersza to nie jest prosta sprawa. Dlatego, żeby złagodzić dziecku stres związany z występem przed klasą, pozwólmy mu wystąpić przed nami, zaaranżujmy scenę lub klasę. Świetnym sposobem na zapamiętywanie słów w wierszykach jest zakrywanie lub zamazywanie po kilka wyrazów za każdym następnym razem, aż znikną z kartki wszystkie, a nasze dziecko opowie cały wiersz z pamięci.

Szanowni państwo!

Zbliża się koniec pierwszego półrocza. Jesteśmy teraz ciekawi, jak zostanie oceniona praca naszych dzieci przez pięć miesięcy. Jeżeli macie państwo wątpliwości czy dobrze doradzacie swojemu dziecku w nauce, zawsze możecie porozmawiać z nauczycielem i ustalić jedną strategię.

Przed nami kolejne dwa tygodnie ''nic nie robienia". Co zrobić, żeby nasze pociechy nie zapomniały wszystkiego, czego się nauczyły? Z polskiego mogą czytać lekturę, na pewno jakaś zalega. A co z angielskim? Proponuję kilka sposobów, które pomogą systematycznie przypominać zdobyte wiadomości.
Pamiętajmy jednak o pewnych warunkach, które muszą być spełnione.

Po pierwsze, nie może to być zbyt często, trzy razy w tygodniu wystarczy.
Po drugie, jeśli coś zadajemy, obowiązkowo to sprawdźmy.
Po trzecie, zadania nie mogą być zbyt trudne.
W szkole dzieci dostają za odrobienie zadań oceny lub plusy, w domu możecie państwo wymyśleć swoje nagrody -np. słodycze, wyjście do kina itd.
Zadania jednak muszą być na poziomie indywidualnym dziecka. Nie zadawajmy trudnych wypracowań czy innych niemożliwych do zrobienia zadań.

Na końcu zeszytu dzieci w klasach 4-6 prowadzą słowniczki, może za każdym razem dziecko "będzie zaliczało" u państwa 5-10 słówek? Idealna powtórka i utrwalenie poznanych słówek - pozwólcie dziecku założyć notesik, gdzie będzie dostawać podpisy za "zaliczenia".

W ulotkach, które codziennie znajdujemy pod drzwiami, jest dużo angielskich wyrazów. Dzieci mogą je poszukać, wyciąć i przykleić na kartkę.

Wasze dziecko lubi oglądać telewizję? Jedną bajkę może obejrzeć w języku angielskim. Systematyczne oglądanie pomoże mu w przyszłości w nauce.

Jeżeli macie państwo więcej czasu i chęć do zabawy, można skorzystać z pomysłów z poprzedniego artykułu na długie wieczory.

Powodzenia i dobrej zabawy!

Nauczyciel języka angielskiego Nataliya Węglicka

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Pile, ul. Staromiejska 11 64-920 Piła; tel./fax: 672123110; mail: sp1.pila@interia.pl